بهترین مانیتورهای گیمینگ 4K در سال 2021

بهترین مانیتورهای گیمینگ 4K در سال 2021

با ورود نسل جدید کارت‌های گرافیک که می‌توانند به راحتی تصاویر 4K را با فریم ریت بالا نمایش دهند، دیر یا زود خرید مانیتور گیمینگ 4K هم به یکی از دغدغه‌های مهم کاربران رایانه‌های شخصی تبدیل می‌شود. حتی مدل‌های ضعیف‌تر نسل جدید مانند RTX Nvidia GeForce RTX 3060 Ti و AMD Radeon RX 6700 XT هم هیچ مشکلی در نمایش تصاویر 4K با بالاترین جزئیات ندارند و به نظر می‌رسد این مانیتورها به یکی از نیاز‌های پایه نسل بعدی تبدیل خواهند شد. هرچند کارت‌های گرافیکی نسل جدید دو کمپانی AMD و Nvidia به شدت کمیاب هستند و هنوز هم مشخص نیست این کمبود چه زمانی برطرف خواهد شد.

برای استفاده حداکثری از توانایی‌های کارت گرافیک‌های نسل جدید، به مانیتوری با پنل IPS یا VA نیاز خواهید داشت که حداقل نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز را ارائه کند و از یکی از دو تکنولوژی G-Sync یا FreeSync برای نمایش شفاف تصاویر پشتیبانی کند.

در ادامه این مطلب، بهترین مانیتورهای گیمینگ 4K در سال 2021  را معرفی می‌کنیم.

مانیتور LG UltraGear 27GN950-B

اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ
نوع پنل: نانو IPS
نسبت ابعاد: 16:9
وضوح تصویر: 3840 × 2160
زمان پاسخگویی: 1 میلی ثانیه
نرخ نوسازی تصویر: 144 هرتز
وزن: 7.6 کیلوگرم

نقاط قوت
–    رنگ‌های روشن و واضح
–    سازگار با G-Sync و FreeSync
–    زمان پاسخگویی فوق العاده برای یک مانیتور 4K

نقاط ضعف
–    رنگ‌ها بیش از حد اشباع می‌شوند

مانیتورهای گیمینگ 4K به درد هر سیستم گیمینگی نمی‌خورند. کارت گرافیک‌هایی که مخصوص اجرای بازی‌ها با کیفیت تصویر 4K هستند قیمت بسیار بالاتری نسبت دیگر کارت‌ها دارند و این موضوع برای مانیتور‌های مخصوص آن‌ها هم صدق می‌کند. یکی از کارت‌هایی که می‌تواند به راحتی بازی‌های روز را با کیفیت تصویر 4K و بالاترین جزئیات گرافیکی رندر کند، RTX 3080 کمپانی Nvidia است که قیمت نسبتا بالایی هم دارد و در حال حاضر یکی از نایاب‌ترین محصولات بازار است.

این مانیتور کمپانی LG اولین مانیتور گیمینگ 4K با فناوری نانو IPS  و زمان پاسخگویی یک میلی ثانیه محسوب می‌شود که می‌تواند توانایی‌های کارت‌های گرافیک نسل جدید را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد. صفحه نمایش 27 اینچی این محصول زاویه‌های بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و نرخ نوسازی 144 هرتزی این مانیتور آن را تبدیل به یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ برای بازی‌های آنلاین و چند نفره که نیاز به عکس العمل سریع بازیکن دارند می‌کند.

با وجود این‌که مانیتور LG UltraGear 27GN950-B از قابلیت‌های HDR چندان زیادی بهره‌مند نیست، اما با پنل IPS فوق العاده خود تصاویری شفاف با رنگ‌های واقعی و جذاب به کاربر نمایش می‌دهد. در کنار همه این‌ها، تکنولوژی G-Sync هم به کمک این مانیتور می‌آید تا تصاویر با ثبات و صافی بیشتری برای کاربر نمایش داده شوند.

مانیتور Acer Predator XB273K

اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ
نوع پنل: IPS
نسبت ابعاد: 16:9
وضوح تصویر: 3840 × 2160
زمان پاسخگویی: 4 میلی ثانیه
نرخ نوسازی تصویر: 144 هرتز
وزن: 7.2 کیلوگرم

نقاط قوت
–    جزئیات بسیار بالای تصاویر
–    زمان پاسخگویی و نرخ نوسازی تصویر مناسب
–    قیمت مناسب نسبت به قابلیت‌های سخت افزاری

نقاط ضعف
–    کنتراست نسبتا معمولی

این مدل شباهت‌های بسیار زیادی به مانیتور Acer Predator X27 دارد که برای مدت زمانی طولانی پرچمدار مانیتور‌های گیمینگ بود، اما مدل XB273K، با قیمتی پایین‌تر از X27، همچنان جایگاه خود را در میان بهترین مانیتورهای گیمینگ 4K حفظ کرده است.

تنها تفاوت چشم‌گیر این مدل با X27، کیفیت پایین‌تر HDR است. تفاوتی که با توجه اوضاع اسفناک HDR در پلتفرم رایانه‌های شخصی، چندان به چشم نمی‌آید.
این مانیتور با نمایش تصاویر بسیار شفاف و با کیفیت، رنگ‌های متنوع و زنده و کنتراست مناسب گزینه فوق العاده‌ای برای گیمرها محسوب می‌شود. نرخ نوسازی تصویر 144 هرتز و تکنولوژی G-Sync هم این مانیتور را برای واکنش‌های سریع در بازی‌های آنلاین و چند نفره رقابتی مجهز می‌کنند.

مانیتور Asus ROG Swift PG27UQ

اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ
نوع پنل: IPS
نسبت ابعاد: 16:9
وضوح تصویر: 3840 × 2160
زمان پاسخگویی: 4 میلی ثانیه
نرخ نوسازی تصویر: 144 هرتز
وزن: 12 کیلوگرم

نقاط قوت
–    طراحی ظاهری زیبا
–    کیفیت تصویر عالی

نقاط ضعف
–    کنتراست معمولی
–    حاشیه‌های ضخیم

کمپانی Asus در طراحی این مانیتور اصلا کم کاری نکرده و با کنار هم قرار دادن برترین ویژگی‌های روز مانیتورها، یک محصول بسیار با کیفیت و گران قیمت را روانه بازار کرده است. ویژگی‌هایی که حساب این مانیتور را از دیگر محصولات ذکر شده در این لیست جدا می‌کنند و قیمت بالای آن را هم توجیه می‌کنند. ترکیب تصاویر بسیار پرجزئیات، شفاف و روشن این مانیتور 27 اینچی با ویژگی HDR و G-Sync، یک تجربه بی‌نظیر به کاربر ارائه می‌کند که نمونه‌اش در کمتر مانیتور دیگری یافت می‌شود. تنها مانعی که سر راه این مانیتور برای تبدیل شدن یه یک محصول بی نقص کامل قرار دارد، کنتراست نسبتا معمولی آن است.

از طرفی، پورت‌های متنوع و گسترده‌ای که پشت این مانیتور وجود دارند تقریبا تمامی نیاز‌های کاربر را برطرف می‌کنند. یک پورت HDMI 2.0، جک 3.5 میلی متری و دو پورت USB 3.0 پشت این مانیتور تعبیه شده‌اند. پایه نگه‌دارنده زیبای ROG Swift PG27UQ هم به خوبی از پس مرتب کردن کابل‌های متصل به این مانیتور برمی‌آید تا آن را به یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ 4K در سال 2021 تبدیل کند.

مانیتور Philips Momentum 558M1RY

اندازه صفحه نمایش: 55 اینچ
نوع پنل: VA
نسبت ابعاد: 16:9
وضوح تصویر: 3840 × 2160
زمان پاسخگویی: 4 میلی ثانیه
نرخ نوسازی تصویر: 120 هرتز
وزن: 26.4 کیلوگرم

نقاط قوت
–    تلویزیونی با پورت تصویر مانیتور
–    رنگ‌های متنوع و شفاف
–    بلندگوهای داخلی
–    بسیار بزرگ!

نقاط ظعف
–    سایه‌های معکوس (بسیار کم)

یکی از بزرگترین مانیتورهای بازار که غیر از مدل‌های BFGD کمپانی Nvidia رقیب دیگر ندارد. البته این یک مانیتور بی نقص و کامل نیست و مشکلات مختلفی وجود دارند که ممکن است مانع لذت بردن کامل کاربر از تجربه گیمینگ خود شوند.

Philips Momentum 558M1RY می‌تواند تصاویر 4K را با نرخ نوسازی 120 هرتز و با رنگ‌های زنده و شفاف نمایش دهد که برگ برنده مهمی برای یک مانیتور 55 اینچی محسوب می‌شود؛ اما مشکل بزرگی که ممکن است کاربران کنسول‌های نسل نهمی را آزار دهد، استفاده این مانیتور از پورت HDMI 2.0 است که تصاویر دریافتی از پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس را تنها با 60 هرتز نمایش می‌دهد و عملا ویژگی نمایش 120 فریم این کنسول‌ها را بی استفاده رها می‌کند. معضلی که به لطف پشتیبانی از DisplayPort 1.4، کاربران رایانه‌های شخصی را آزار نخواهد داد و تمامی تصاویر با وضوح 4K و 120 هرتز روی این پلتفرم نمایش داده خواهند شد.

تکنولوژی Ambient کمپانی فیلیپس هم با بررسی رنگ‌هایی که در هر ثانیه روی مانیتور نمایش داده می‌شوند، رنگ‌هایی هماهنگ با تصویر را روی چراغ‌های RGB پشت این مانیتور نمایش داده، و جلوه بسیار زیبا و میخکوب کننده‌ای به این مانیتور و اتاق می‌دهد.

تنها مشکل این مانیتور در نمایش سریع‌تر تصاویر نمایان می‌شود. کمپانی Philips به کاربر این اجازه را می‌دهد تا سرعت پاسخگویی تصویر را بنا به نیاز خود انتخاب کند، اما تجربه کاربران نشان می‌دهد که هرچه گزینه‌های سریع‌تری را فعال کنید، سایه‌های معکوس (Inverse Ghosting) بیشتری در کنتراست‌های بالا روی صفحه پدیدار می‌شوند. برای مثال، هنگام تجربه بازی فیفا 21 ممکن است تصاویر اطراف بازیکنان چندان شفاف نباشند و سیاه‌های مبهمی به رنگ لباس آن‌ها مشاهده کنید. مشکلی که در بازی‌های سریع‌تر و شلوغ مانند بازی DOOM Eternal وجود ندارد و تصاویر دریافتی بسیار شفاف و روان خواهند بود. با این همه می‌توان Philips Momentum 558M1RY را به عنوان یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ 4K در سال 2021 معرفی کرد.

مانیتور LG 27UL650

اندازه صفحه نمایش: 27 اینچ
نوع پنل: IPS
نسبت ابعاد: 16:9
وضوح تصویر: 3840 × 2160
زمان پاسخگویی: 5 میلی ثانیه
نرخ نوسازی تصویر: 60 هرتز
وزن: 6.3 کیلوگرم

نقاط قوت
–    دقت نمایش رنگ عالی
–    سازگاری با تکنولوژی FreeSync
–    طراحی ظاهری فوق العاده

مانیتور 27UL650 کمپانی LG یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ 4K زیر 500 دلار بازار به شمار می‌رود. این مدل نسبت به مدل‌های پیشین رنگ‌های واضح و شفاف‌تری را نمایش‌ می‌دهد و از کنتراست تصویر مناسبی هم (نسبت به قیمت) برخوردار است.

به لطف تکنولوژی HDR10 و صفحه نمایش چرخان این مانیتور، استفاده‌های خارج از گیمینگ، مانند عکاسی، ادیت عکس و فیلم و تماشای فیلم و سریال هم در سطح حرفه‌ای امکان پذیر است. تنها نقطه ضعف بزرگ این مانیتور، نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی و عدم تعبیه بلندگوهای داخلی برای آن است.

یکی از مهم‌ترین سوالات کاربران برای خرید مانیتور‌های 4K این است که «هنگام خرید مانیتور 4K چه معیارهایی را مدنظر قرار دهیم». در ادامه معیارهای مناسب برای انتخاب مانیتور مناسب را مشاهده می‌کنید.

مهم‌ترین مسئله‌ای که در انتخاب یک مانیتور 4K اهمیت دارد، داشتن یک سیستم قدرتمند برای نمایش تصاویر با وضوح تصویر 4K است. با خرید یکی از برترین کارت گرافیک‌های نسل جدید می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب مانیتور 4K، بزرگ بودن اندازه صفحه نمایش آن است تا کاربر بتواند از تصاویر با کیفیتی که روی صفحه نمایش داده می‌شوند نهایت لذت را ببرند. انتخاب نمایشگرهای کوچکتر از 27 اینچ برای نمایش تصاویر 4K، نمی‌تواند کاملا زیبایی واقعی 8.3 میلیون پیکسلی که روی این مانیتورها نمایش داده می‌شوند را به چشمان کاربر منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

بستن سبد خرید
بستن

بستن
منو
دسته بندی ها

فرم جستجوی محصول

Call Now Button
×